Tee, mis minu koduni viib, on iga suvi paksult rattureid täis. See tee on piisavalt kitsas, et kui 2 autot + rattur kolmekesi kõrvuti on, siis ratturil on suht suur oht peegliga pihta saada ja kraavi sõita.

Mul tuleb vähemalt korra nädalas ette olukord, kus hakkan mõnele ratturile tagant järgi jõudma, samal ajal näen, et vastassuunast tuleb auto. On aru saada, et see auto kulgeb rahulikult enne ratturist ja minust mööda, kui ma ise ratturini jõuan. Valmistun juba suunatuld sisse panema, et vastassuuna vabanedes kohe ratturist möödasõitu teha… ja siis saan aru, et vastutulev auto on hakkanud pidurit vajutama. Pidurdab hoo täpselt nii palju maha, et me jõuame enam-vähem samal hetkel ratturini. Mis mul muud üle jääb, pidurdan siis ka hoo maha, ja ootan ratturi taga, et tee möödasõiduks vabaneks. Tulemus on see, et kõik osapooled (peale ratturi) kaotavad aega ja kulutavad pisut rohkem kütust jne.

Eriti hull on siis, kui selle vastutuleva auto taga on pikem kolonn, kes siis keegi enne kiirendada ei saa, kui esimene jälle gaasipedaali üles on leidnud.

Mis värk sellega on? Kui ise vastassuunas ratturit näen, siis ei tule küll pähe, et peaks hoo maha pidurdama 😃

/rant over

  • perestroika
    link
    fedilink
    eesti
    arrow-up
    4
    ·
    edit-2
    1 year ago

    Oletan, et inimestel puudub mõttemaailmas oma auto gabariitide ja liikumiskiiruse piisavalt täpne mudel…

    …ja koolis õpetati, et “kui ei jaga matsu, võta hoog maha”. See, et nad juhtumisi samal hetkel ratturini jõuavad, ei ole ilmselt nende plaan, vaid kõrvalnähtus. :)